Bewerbung Kundenservice/Produktmanagement

Das Bewerbungsverfahren für Studienmöglichkeiten, Praktika und Jobs im Ausland unterscheidet sich von Land zu Land. Auf welche länderspezifischen Fallstricke besonders geachtet werden sollte, erfahrt ihr in dieser Rubrik.
Antworten
Ailuj476

Bewerbung Kundenservice/Produktmanagement

Beitrag von Ailuj476 » 07.08.2013, 17:40

Hallo zusammen,

Ich würde mich gerne bei trivago um einen Werksstudentenjob bewerben, da das Team sehr international ist wird eine Bewerbung auf Englisch verlangt. Ich habe nun etwas formuliert und hoffe, dass hier jemand so freundlich ist das ganze einmal auf seine Richtigkeit zu überprüfen. Das wäre klasse! Also hier mein Text:

Dear Hiring Manager

I am very pleased that I found your job offer during my research for an internship on praktikum.info. I would like to consider my application for the student job customer service and Product Management Support. I think that I am suitable for this position because of my communicative and open minded manner due to my organizational abilities. I believe that trivago is the ideal company to use my skills efficient and develop them in the best way. The possibility to work in an international team is great and I would be pleased to become an integral part.

I am an International Business and Management student and will begin my third semester in October at the Fachhochschule Bochum. During my training as a forwarding agency I learned to build and maintain a close collaboration with customers and business partners and at my studies I was able to develop my competences. My professional skills include:
• distinctive time management and organization skills
• strong verbal and interpersonal communication competences
• problem analysis and problem solving
• self-motivated with the ability to learn quick
• creative and innovative thinking
• effective listening and processing information’s
• customer orientated working method

I am confident that I can perform the job effectively, and I am excited about the idea of working for your firm. During August and September I am making an vacation job as a customer consultant, that`s why my possible working start is in October. If you would like to schedule an interview or otherwise discuss my interest in this position, please call me at the number listed above. Thank you for your time and consideration and I look forward to meeting you.

Sincerely,

Vielen Lieben Dank im voraus!

Sonnenschein1990
Bewerbungshelfer

Beitrag von Sonnenschein1990 » 11.08.2013, 11:46

Also ich gehe jetzt nicht auf Grammatik/Rechtschreibung ein, da dafür meine Englischkenntnisse nicht ausreichen^^

Aber ich würde meine Einleitung nicht mit I am anfangen. Du fängst übrigens mit jedem Absatz mit "I am" an. Generell verwendest du das Wort I sehr oft.

Sätze wie "I believe" oder "I think" sollten raus. Du willst ja überzeugend auftreten ;-)

Ailuj476

Beitrag von Ailuj476 » 13.08.2013, 15:29

Hey,

vielen Dank für deine Kritik!
Ich versuche das mal weniger "Ich-bezogen" zu formulieren :)

Hat noch jemand Tipps zur Grammatik und Rechtschreibung?

Antworten